lørdag den 17. august 2013

Nyt på bogreolen #31

Så mange litterære værker i enestående udgaver har fundet vej ind i mit liv i løbet af den sidste måneds tid, at jeg slet ikke ved, hvor jeg skal begynde, og hvor jeg skal slutte. Først og fremmest har jeg modtaget en stak anmeldereksemplarer: Sanddrømmeren af Sidsel Katrine Slej, Divergent - Oprøreren af Veronica Roth og Paladin Profetien af Mark Frost. Jeg har vundet Daimon og Halfblood af Jennifer L. Armentrout, og så har jeg indkøbt The Murders in the Rue Morgue and Other Tales af Edgar Allan Poe og Charles Dickens (Authors in Context) af Andrew Sanders på endnu et Bookdepository.com udsalg til virkelig ingen penge (som i ca. 35 kr. sammenlagt). Jeg ejer i forvejen en dansk udgave af Poes noveller, men den mangler en del, der er til at finde i den engelske udgave. Frankenstein af Mary Shelley har jeg erhvervet mig i den smukke Barnes and Noble Leatherbound Classics udgave, som, jeg før har nævnt, er blevet samleobjekter. Grunden hertil findes i mit næste semester, hvor klassikeren skal læses.



Torsdag den 8. august indledte jeg et nyt årti, da jeg fyldte 20 år, og gaveregnen indeholdte et ønske fra mine forældre, der stod højt på min liste, nemlig Jane Austens samlede værker i illustrerede udgaver; det er i sandhed nogle af de vidunderligste bøger, jeg nogensinde har set, og de giver mig hjertebanken og gør mig ør af lykke. Jeg tror i dette tilfælde, at jeg vil lade billederne tale for sig selv. Kollektionen indeholder: Persuasion, Lady Susan, Northanger Abbey, Emma, Pride and Prejudice, Mansfield Park og Sense and Sensibility.








Sidst men ikke mindst kommer fødselsdagsgaven til mig selv, hvor udgaven er næsten ligeså særegen som fortællingen selv. Det handler om Life of Pi af Yann Martel, en af mine mest højt agtede romaner, som jeg desværre kun ejede i en dansk udgave, før jeg besluttede mig for, at jeg ikke kunne leve uden den signerede og illustrerede udgave, som der kun findes 3000 eksemplarer af i verden. Jeg ser frem til genlæsningen ualmindeligt meget, for de fantastiske illustrationer vil med sikkerhed supplere de skrevne ord med ynde.




20 kommentarer:

  1. Åh, hvor er det nogle vidunderligt flotte Austen-bøger!!! Åhhhhh..

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Jeg bliver heller aldrig træt af at beundre dem. :)

      Slet
  2. Det er en god boggevinst, du har fået der her. Synes flere af dem ser ekstremt flotte ud! Specielt Frankenstein, Austen stakken og den nye Pi-bog. :)

    Nina / gravitatingmadness.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg også - og de bøger, som du nævner der, er også dem, der er lidt mere særprægede. Jeg er så glad for dem! :)

      Slet
  3. Så mange bogherligheder. Jeg kan godt forstå, synet af dem gør dig lykkelig!

    Netop dén Jane Austen box har jeg overvejet så mange gange, for den er så uendeligt henrivende. Jeg kan bare ikke helt overbevise mig selv om dens nødvendighed, når jeg har bøgerne i forvejen (..). Men ikke desto mindre er den en fryd for øjet.
    Og hvor er den udgave af 'Life of Pi' dog bare fantastisk! Så gennemført og smuk. Og bøger bliver bare en tand mere særlige, når forfatteren selv har haft den i hånden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt se. Jeg har også eksemplarer af nogle af dem i forvejen (et par på dansk), og som du jo ved, var jeg lige begyndt at samle på Barnes and Noble udgaverne af Austen-bøgerne, men da jeg stadig manglede ca. halvdelen af hendes romaner, røg den fluks på ønskelisten.

      Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg har for nyligt spottet den smukke udgave af Gaiman's The Ocean and the End of the Lane på din blog. Hvor er den også bare enestående! ;)

      Slet
  4. Hvor har du dog bare anskaffet dig den ene efter den anden herlighed! Jeg er så misundelig på samtlige af de ovenstående bøger. Specielt Austen bøgerne, det er altså bare den fineste boks.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :) Jeg havde også længe været på udkig efter en kollektion af en eller anden art med Austen-bøgerne, fordi jeg ikke havde lyst til bare at have forfatterindens samlede romaner i én bog, selvom der også findes mange smukke udgaver derude. Jeg synes indimellem den slags bøger kan virke uoverskuelige, hvorimod individuelle romaner frister mig lidt mere.

      Slet
  5. WAUW!!! Jane-boxen er viiiiirkelig smuk. Den kunne jeg bestemt godt overveje, når jeg nu alligevel kun har to af hendes bøger, og den ene er en paperback!
    Og hallå, Martel - hvordan erhverver du dig lige sådan en signeret sag, når der kun er så få? Man skulle da tro, at de for længst var væk?? Heldige asen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så smuk! Jeg kan kun anbefale dig at gøre det; den er pengene værd, og så er det jo noget, som du kan have resten af livet (det siger jeg til mig selv om alle smukke, dyre bøger - hehe!).

      Jeg fandt den på Bookdepository.com, og den var endda sat ned i pris, da jeg købte den, så jeg kun skulle af med ca. 250 kr. Det var virkelig et røverkøb af den bedste slags! :)

      Slet
  6. Iiiih, nye bøger - Er der noget bedre? <3

    Ser ud til at være en lækker ny stak du har fået stablet sammen den sidste tid. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, der er der virkelig ikke! <3

      Tak tak. Jeg tænkte også, at jeg hellere måtte få vist dem frem på bloggen, inden stakken blev større og ikke til at have at gøre med. :D

      Slet
  7. Wow... jeg er vild med den Jane Austen samling. Hmm... kan jeg på nogen måde retfærdiggøre det købt for mig selv, når jeg i forvejen har flere udgaver af bøgerne... hmm.... det skal overvejes, grundigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, den situation kender jeg kun alt for godt. Jeg havde selv for nyligt kastet penge efter Barnes and Noble Leatherbound Classics udgaven af Persuasion, men jeg fandt et smuthul ved at tilføje boksen på min 20-års ønskeliste. Som jeg før har skrevet i kommentarfeltet, kan boksen kun anbefales!

      Slet
  8. Nej hvor er det en fantastisk flot Austen-boks.... Dem kunne jeg sådan set også godt bruge ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også en god investering. ;)

      Slet
  9. Nu ejer jeg godt nok alle Austens bøger, men det boksset dér ser intet mindre end fortryllende ud. Det er lige før, at jeg overvejer at købe det. I øvrigt er det nogle skønne bøger,som du har erhvervet dig. Masse af misundelse herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Fortryllende er nok det helt rigtige ord. Der er også altid en fare ved at læse den slags indlæg, for man bliver tit fristet af alverdens bogskønheder. Du har vist også for nyligt erhvervet dig nogle henrivende bøger, så misundelsen går begge veje. ;)

      Slet
  10. Ej hvor er den altså flot! Er fluks røget på min ønskeliste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg går ud fra, at du mener Austen-boksen? Men så håber jeg, at dit ønske bliver opfyldt, for den er vidunderlig.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...